Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.5.1.10

DEFINIRANJE SADRŽAJA KOLEGIJA ZA OBRAZOVANJE ODGAJATELJA – INTEGRACIJA VJEŠTINA ALGORITAMSKOG RAZMIŠLJANJA

Jasminka MEZAK ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 803 Kb

page 199-224

downloads: 419

cite


Abstract

Algoritamsko razmišljanje koristi sposobnost razmišljanja na način da se problem koji se
rješava tumači kao niz jednostavnih i malih zadataka koji će dovesti do rješenja. Algoritam je
skup jednostavnih uputa koje vode do rješenja zadatka. Upute bi trebale jednostavne, tako da
svatko prema tim uputama može riješiti zadani problem. Vještine algoritamskog razmišljanja
nisu isključivo povezane s programiranjem i računalima, nego se mogu primijeniti pri rješavanju
problema u svim područjima djelatnosti. Prije svega, potrebno je razumjeti problem, procijeniti
način kako ga riješiti, odabrati strategiju, razbiti problem na manje dijelove i rješavati ih korak po
korak. Na taj način algoritamsko razmišljanje može se koristiti i podučavati u ranom i predškolskom
odgoju i obrazovanju svaki put kada se djeca susreću s novim problemom ili situacijom. Uloga
je odgajatelja usmjeriti djecu da sama razumiju, procijene i prepoznaju problem te im pomoći u
koracima pri rješavanju problema. Projekt ALGOLITTLE, sufinanciran programom Erasmus+,
bavi se integracijom vještina algoritamskog razmišljanja u predškolsku praksu pomoću aktivnosti
temeljenih na igri. U radu su opisane aktivnosti i spoznaje do kojih se došlo tijekom rada na projektu
s ciljem izrade i provedbe kurikuluma nastavnog predmeta za studente preddiplomskog studija
ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u svim zemljama partnerima.

Keywords

algoritamsko razmišljanje; predmetni kurikulum; rješavanje problema; rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Hrčak ID:

280973

URI

https://hrcak.srce.hr/280973

Publication date:

19.7.2022.

Visits: 1.086 *