Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15291/ai.3879

Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive

Rona Bušljeta Kardum ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Renata Burai ; Academy of Fine arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ivana Skender ; Elementary school Đurđevac, Đurđevac, Hrvatska


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 87-105

downloads: 659

cite


Abstract

Hrvatska nastava u inozemstvu organizira se od 90-ih godina prošloga stoljeća za djecu i mlade hrvatskih iseljenika u svrhu učenja i njegovanja materinskoga jezika i hrvatske kulturne baštine. Brojne su specifičnosti odgojno-obrazovanog djelovanja u okviru Hrvatske nastave u inozemstvu, međutim, u hrvatskoj se znanstvenoj i stručnoj literaturi vrlo malo pisalo o načinu organizacije i posebnostima koji takav oblik nastave nosi. Stoga će se u ovome radu prikazati okvir ustroja Hrvatske nastave u inozemstvu, a izdvajanjem poslova učitelja i koordinatora, kao nositelja Hrvatske nastave u inozemstvu, ukazati na sve njezine posebnosti.
Kako bismo zaključili o trenutnom položaju Hrvatske nastave u inozemstvu, u radu će se prezentirati i usporediti broj učitelja i nastavnih mjesta u zadnjih pet godina u svim zemljama gdje je ona organizirana. Dostupni podatci nadležnoga Ministarstva o broju nastavnih mjesta i učitelja otkrivaju porast broja nastavnih mjesta u Europi i svijetu, kao i porast broja učitelja u zadnjih pet godina, što dodatno naglašava važnost Hrvatske nastave u inozemstvu i potrebu pridavanja veće pozornosti takvoj nastavi ‒ kako od strane nadležnih institucija, tako i od znanstvenika, pa i šire javnosti.

Keywords

Hrvatska nastava u inozemstvu; koordinatori; nastavničke kompetencije; podučavanje; učitelji

Hrčak ID:

285131

URI

https://hrcak.srce.hr/285131

Publication date:

21.8.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.449 *