Preliminary communication
INTERKULTURALNA KOMUNIKACIJSKA KOMPETENCIJA U UDŽBENICIMA ZA ENGLESKI JEZIK U OSNOVNOJ ŠKOLI
Milica Bilić-Štefan
; Prva OŠ Dugave – Zagreb
Abstract
U uvodu ovoga članka dan je kratki opis onoga što interkulturalna
komunikacijska kompetencija znači. Raspravlja se o razlozima i važnosti uvođenja međukulturalne komunikacijske kompetencije u nastavu stranoga jezika u osnovnoj školi u skladu sa smjernicama koje je izdao CEFR (Zajednički referentni okvir za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje Vijeća Europe) i sadašnjim Nacionalnim kurikulumom. Analizira se sadržaj udžbenika s naglaskom na kulturalnim sadržajima u odnosu na zastupljenost međukulturalne
kompetencije. Prema mišljenju autora, takav se sadržaj uglavnom sastoji od tekstova, komunikacijskih obrazaca, aktivnosti i zadataka pomoću kojih učenici mogu steći društveno-kulturalno znanje (savoir), a djelomično i od aktivnosti koje su više-manje odgovarajuće za stjecanje društveno-kulturoloških vještina
(savoir-faire). U drugom dijelu članka, autor opisuje određeni broj aktivnosti i zadataka koji mogu poslužiti svrsi vježbanja i stjecanja međukulturalnih vještina i stavova poput znatiželje, otvorenosti i tolerancije prema drugim kulturama, što je nužno za uspješno međukulturalno komuniciranje.
Keywords
osnovna škola; društveno-kulturalno znanje; interkulturalne vještine i stavovi; međukulturalne aktivnosti i zadaci
Hrčak ID:
28687
URI
Publication date:
25.6.2008.
Visits: 3.952 *