Review article
Zorno učenje u nastavi povijesti 19. i 20. stoljeća: zidne table u Zbirci nastavnih sredstava i pomagala Hrvatskoga školskog muzeja
Jelena Miholić Madunović
; Croatian School Museum, Zagreb, Croatia
Abstract
U radu su analizirane zidne table iz nastave povijesti korištene u školama u 19. i početkom 20. stoljeća koje su dio Zbirke nastavnih sredstava i pomagala Hrvatskoga školskog muzeja. Zidne table imale su važnu ulogu kao nastavna pomagala te su se koristile za zorno poučavanje u svim nastavnim predmetima. Iako su zidne table iz nastave povijesti u prvom redu nastavno pomagalo, one su izvor različitih informacija te pružaju uvid u političke, društvene i kulturne prilike hrvatskih zemalja 19. i prve polovine 20. stoljeća. Analizirane zidne table napravljene su u tehnici litografije, tiskarskoj tehnici koja je potaknula brzo i jeftino umnožavanje materijala, te su litografije postale dostupne gotovo svim društvenim slojevima. U radu je stavljen naglasak na pojedine autore litografiranih slika i izdavače tih litografija te je analizirana litografija kao tehnika izrade.
Keywords
Hrvatski školski muzej (Zagreb); muzejske zbirke; zidne table; nastava povijesti
Hrčak ID:
290173
URI
Publication date:
25.6.2020.
Visits: 638 *