Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Zorno učenje u nastavi povijesti 19. i 20. stoljeća: zidne table u Zbirci nastavnih sredstava i pomagala Hrvatskoga školskog muzeja

Jelena Miholić Madunović ; Hrvatski školski muzej, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 597 Kb

str. 137-150

preuzimanja: 145

citiraj


Sažetak

U radu su analizirane zidne table iz nastave povijesti korištene u školama u 19. i početkom 20. stoljeća koje su dio Zbirke nastavnih sredstava i pomagala Hrvatskoga školskog muzeja. Zidne table imale su važnu ulogu kao nastavna pomagala te su se koristile za zorno poučavanje u svim nastavnim predmetima. Iako su zidne table iz nastave povijesti u prvom redu nastavno pomagalo, one su izvor različitih informacija te pružaju uvid u političke, društvene i kulturne prilike hrvatskih zemalja 19. i prve polovine 20. stoljeća. Analizirane zidne table napravljene su u tehnici litografije, tiskarskoj tehnici koja je potaknula brzo i jeftino umnožavanje materijala, te su litografije postale dostupne gotovo svim društvenim slojevima. U radu je stavljen naglasak na pojedine autore litografiranih slika i izdavače tih litografija te je analizirana litografija kao tehnika izrade.

Ključne riječi

Hrvatski školski muzej (Zagreb); muzejske zbirke; zidne table; nastava povijesti

Hrčak ID:

290173

URI

https://hrcak.srce.hr/290173

Datum izdavanja:

25.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 638 *