Logopedics, Vol. 12 No. 2, 2022.
Original scientific paper
https://doi.org/10.31299/log.12.2.3
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom
Valentina Martan
orcid.org/0000-0002-4278-0194
; Sveučilište u Rijeci, Studij Logopedija, Radmile Matejčić 2, 51000 Rijeka, Hrvatska
Abstract
Suradnički rad u školskim ustanovama podrazumijeva postizanje zajedničkih ciljeva i rezultata koji su
učinkoviti za one koji surađuju, ali i za ostale članove grupe. Otvara mogućnosti učenju, profesionalnom
rastu i razvoju. Ostvarivanje kontinuirane profesionalne suradnje stručnih suradnika logopeda i učitelja
ključan je čimbenik kvalitetnog poučavanja učenika s disleksijom. Cilj je ovog rada analiza strukture
odgovora učitelja na Skali percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, sa svrhom izdvajanja
onih obilježja i aktivnosti koje učitelji smatraju pozitivnim i pridonose podršci, te prepoznavanja onih
obilježja koje smatraju nedostatnim. Ciljani uzorak čini 127 učitelja iz šest županija Republike Hrvatske
(87,4 % učiteljica; M = 43 god.; SD = 9,583). Svi su učitelji zaposleni u osnovnim školama koje imaju
stručne suradnike logopede, te su imali iskustvo poučavanja učenika s disleksijom. Za potrebe istraživanja
sastavljena je Skala percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, kojom se ispituje razina dobivene
podrške u različitim aspektima individualiziranog poučavanja i vrednovanja, te suradnji s roditeljima
učenika s disleksijom. Eksploratornom faktorskom analizom utvrđena je jednofaktorska struktura skale,
kao i visoka pouzdanost. Rezultati jednoznačno pokazuju da učitelji percipiraju podršku stručnoga
suradnika logopeda u izradi individualiziranih kurikuluma, provedbi metodičko-didaktičkih postupaka
u poučavanju, izradi kriterija vrednovanja i suradnji s roditeljima učenika s disleksijom. Istraživanjem
je potvrđen važan doprinos stručnih suradnika logopeda osnovnoškolskih ustanova u pružanju podrške
učiteljima u provedbi individualiziranog poučavanja učenika s disleksijom.
Keywords
logopedi; učitelji; učenici s disleksijom; profesionalna suradnja
Hrčak ID:
292597
URI
Publication date:
31.1.2023.
Visits: 1.671 *