Annual of social work, Vol. 29 No. 2, 2022.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v29i2.509
IMAJU LI DJECA KOJA ŽIVE U UVJETIMA SIROMAŠTVA JEDNAK PRISTUP OBRAZOVANJU?
Olja Družić Ljubotina
orcid.org/0000-0003-4298-0409
; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Odrastanje u uvjetima siromaštva nosi brojne rizike za djecu koji mogu ostaviti različite posljedice na njihov rast i razvoj te se nepovoljno odraziti i na njihovu odraslu dob. Obrazovanje je jedan od ključnih parametara izlaska iz kruga siromaštva, no, obrazovne i socijalne politike još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost ulaganja u ciljane mjere i usluge koje će biti usmjerene k svladavanju različitih prepreka na koje ova djeca nailaze. Iako bi prema Ustavu Republike Hrvatske obrazovanje trebalo biti besplatno i svima pruštivo, različita istraživanja i prikaz stanja o priuštivosti usluga i drugih aspekata vezanih za obrazovne procese jasno ukazuju na brojne aspekte za koje je nužno izdvojiti značajna materijalna sredstva. U tom su smislu djeca koja žive u uvjetima siromaštva u iznimno nepovoljnoj situaciji, što ih stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na njihove vršnjake u sustavu obrazovanja. U radu će biti prikazane neke prepreke s kojima se djeca koja žive u uvjetima siromaštva suočavaju, a koje dodatno doprinose socijalnim razlikama u sustavu obrazovanja. Uvođenje dostupnih i univerzalnih usluga i mjera u sustav obrazovanja doprinijelo bi pravednijem položaju djece slabijeg socioekonomskog statusa te bi im omogućilo ravnopravnu participaciju s ostalom djecom.
Keywords
siromaštvo djece; pravo na obrazovanje; obrazovne nejednakosti; prepreke u obrazovanju
Hrčak ID:
292627
URI
Publication date:
31.1.2023.
Visits: 1.885 *