Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.63
KONVERGENCIJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU
Antonia Tomaš
orcid.org/0000-0002-3363-1349
; University of Mostar
Davorka Topić Stipić
orcid.org/0000-0002-1076-3322
; University of Mostar
Abstract
U današnje vrijeme, pojam “konvergencija” susrećemo u različitim kontekstima, pa se definira kao proces približavanja stvari jednih prema drugima ili kao proces spajanja, prožimanja i zajedničkog djelovanja određenih medija i kanala. Konvergencija sama po sebi u potpunosti odgovara pojmu, ali i praktičnoj primjeni odnosa s javnošću. Odnosi s javnošću su procesi komuniciranja organizacije s unutarnjom i vanjskom javnošću radi postizanja međusobnog razumijevanja, izgradnje društvene odgovornosti i ostvarivanja zajedničkih interesa. Cilj im je uspostaviti i razviti odnose dok teže dvosmjernoj simetriji. Ključni aspekt odnosa s javnošću ostvaruje se integracijom kanala komunikacije. Konvergencija medija postaje neizostavan dio integrirane komunikacije. Budući da odnosi s javnošću koriste kanale komunikacije kako bi svakodnevno komunicirali sa svojom ciljnom publikom u odabiru strategija i taktika komuniciranja, praktičari odnosa s javnošću uvijek će polaziti od integriranog pristupa konvergirajući komunikacijske kanale i osiguravajući simetričan prijenos poruke. Upravo taktike, strategije i pristupi odnosa s javnošću, u smislu upravljanja komunikacijom, uvelike ovise o mediju komunikacije. Kao takva, konvergencija tradicionalnih i novih medija donijela je drastičnu promjenu u odnose s javnošću. Odnosi s javnošću, kao dinamična profesija, trebali bi biti predvodnici u korištenju digitalnih vještina, a konvergencija kao „digitalna kreativna platforma“ postaje prilika, ali i daje odgovore na izazove digitalnih transformacija integriranog komuniciranja.
Keywords
odnosi s javnošću; konvergencija; integrirane komunikacije.
Hrčak ID:
295751
URI
Publication date:
30.12.2022.
Visits: 1.328 *