Skip to the main content

Review article

Učenje i edukacijsko zdravlje

Miroslav Pospiš ; Opća bolnica Varaždin


Full text: croatian doc 130 Kb

page 189-192

downloads: 1.336

cite

Full text: english doc 130 Kb

page 193-193

downloads: 2.142

cite


Abstract

Učenik se služi različitim modelima učenja: vidnim, slušnim i kinestetičkim. Većinom dajemo prednost jednom od tih modela u odnosu na drugi. Usvajanje informacije je brže i učinkovitije ako učimo na modelu koji nam najbolje odgovara. Svaka hemisfera mozga obrađuje informacije na specifičan način. Logička hemisfera (obično lijeva) obrađuje detalje, dijelove, jezik i linearnu analizu, dok desna hemisfera obično obrađuje cjelinu i bavi se imaginacijom, ritmom, emocijama i intuicijama (kreativni mozak). Poznavanje činjenica kako mozak uči dovodi nas do spoznaje verbalnih i neverbalnih poremećaja učenja. Teorija višestrukih inteligencija temelj je učenja. Edukacijsko zdravlje treba smatrati kao sposobnost učenja. Učenici s poremećajem edukacijskog zdravlja i školskim neuspjehom heterogena su skupina, etiološki i klinički. Poremećaj edukacijskog zdravlja često je povezan s poremećajem onog mentalnog. Prema suvremenim ispitivanjima 39% djece s blažim poremećajima učenja imat će neki oblik mentalnog poremećaja u usporedbi sa 9 % vršnjaka normalne inteligencije.

Keywords

UČENJE - fiziologija; POTEŠKOĆE U UČENJU - etiologija

Hrčak ID:

29619

URI

https://hrcak.srce.hr/29619

Publication date:

18.11.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 4.926 *