Skip to the main content

Other

Značaj « peer education « u spolnom odgoju mladih

Mirjana Malović-Bolf ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije
Nevenka Vlah ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije
Vlasta Kosanović ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije


Full text: croatian PDF 196 Kb

downloads: 104

cite


Abstract

Polemike oko uvođenja seksualne edukacije u škole i dalje su prisutne, ali do   same provedbe nije došlo,   tako da nemamo sustavnu spolnu edukaciju za adolescente, već samo mnoga istraživanja, studije i programe. Većina istraživanja upozorava na rizike vezane uz spolno ponašanje adolescenata. Adolescenti u spolne odnose stupaju rano, a znanja o tome oskudna su im. Informacije najčešće dobivaju putem medija, od vršnjaka, a u školskom programu - na satovima biologije u osnovnoj i srednjoj školi, što se pokazalo nedostatnim. Zdravstvena edukacija   čini značajan doprinos, ali je nedostatna i često svedena   na informacije o ljudskom tijelu i reproduktivnom dijelu seksualnosti, što mlade ljude ostavlja, većinom, bez potrebnih odgovora i važne interakcije koja bi pomogla da se neki stavovi revidiraju i isprave,   te razviju vještine i pozitivni stavovi prema vlastitoj i tuđoj seksualnosti i individualnosti. Obitelj, kao primarni čimbenik u odgoju djece, ne zauzima visoko mjesto u spolnoj edukaciji, najčešće zbog tradicijskih i kulturoloških faktora, prezaposlenosti ili niske informiranosti. Više važnosti pridaje se zdravlju pojedinih sustava, a zanemaruje se spolno zdravlje, čime se posredno ugrožava cjelokupno zdravlje.  

Keywords

peer-education,spolni odgoj,adolescenti

Hrčak ID:

298452

URI

https://hrcak.srce.hr/298452

Publication date:

29.2.2016.

Visits: 314 *