Informatica museologica, No. 53, 2022.
Book review
MUVI 09 i MUVI LAB 2022 - ekspanzija na internetu kao dio vrlo uspješne digitalne strategije
Lada Dražin-Trbuljak
; Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb
Abstract
MUVI 09 i MUVI LAB 2022 (festival multimedijskih i web projekata) dvije su manifestacije uspostavljene kao platforme za promicanje i razmjenu najboljih praksi, razvoja sadržaja, vještina i potencijalne suradnje na projektima koji povezuju filmske/video zapise, nove tehnologije i muzeje. Deveto izdanje festivala muzejskog filma i multimedije MUVI 09: muzeji – video – film i MUVILAB 2022 održano je 5. i 6. prosinca 2022. u online formatu. Od eskalacije pandemije COVID-19 digitalna je prezentacija sadržaja dobila izvanrednu priliku i novo značenje u muzejima. Istodobno s porastom digitalnih programa pojavilo se mnogo novih pitanja: jesu li muzejski profesionalci pripremljeni za taj oblik rada, na koje sve načine i gdje stječu digitalne vještine i znanja, jesu li te inicijative dio neke digitalne strategije muzeja ili samo spontani uspješan iskorak pojedinca, koje kriterije vezane za prava upotrebe digitalnog sadržaja treba znati primjenjivati, možemo li, i kako, pratiti reakcije posjetitelja u digitalnom okruženju? Muzejski dokumentacijski centar proveo je u studenome 2020. Anketu o posljedicama pandemije u muzejima u Hrvatskoj, u kojoj je jedno od pitanja bilo: Koriste li muzeji digitalne kanale poput Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTubea, Vimea, TikToka i sl. za objavu sadržaja vezanih uz njihov muzej? Anketa je bila polazna točka za daljnje istraživanje utemeljeno na uzorku od stotinjak muzeja, iz kojega se saznalo da je gotovo dvije tisuće različitih videozapisa raspršeno po muzejskim kanalima, stoga autorica zaključuje kako je ekspanzija muzejskih videozapisa na internetu sada već općeprihvaćena poslovna strategija.
Keywords
MUVI (manifestacija); Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb; Film; Video; Multimedija; 2022.
Hrčak ID:
303944
URI
Publication date:
11.12.2022.
Visits: 412 *