Agroeconomia Croatica, Vol. 13 No. 1, 2023.
Original scientific paper
Utjecaj subjektivne norme i percipirane kontrole ponašanja posjetitelja na namjeru ponovnog posjeta maslinarskom gospodarstvu
Ana Čehić Marić
orcid.org/0000-0002-2374-0795
; Institut za poljoprivredu i turizam, Zavod za ekonomiku i razvoj poljoprivrede, Karla Huguesa 8, 52440 Poreč, Hrvatska
Milan Oplanić
; Institut za poljoprivredu i turizam, Zavod za ekonomiku i razvoj poljoprivrede, Karla Huguesa 8, 52440 Poreč, Hrvatska
Abstract
Subjektivna norma i percipirana kontrola ponašanja su u mnogim istraživanjima imali utjecaja na namjeru/ponašanje. Cilj rada je utvrditi utjecaj subjektivne norme i percipirane kontrole ponašanja posjetitelja prema namjeri ponovnog posjeta maslinarskim gospodarstvima u Istri. Istraživanje je provedeno na 6 maslinarskih gospodarstava otvorenih za posjetitelje na području Istarske županije u razdoblju od lipnja do listopada 2019. godine. Posjetiteljima je uručen upitnik nakon završenog posjeta. Za potrebe izrade ovoga rada korištena su pitanja o socio-demografskim osobinama, varijablama ponašanje na putovanju, te pitanja o subjektivnoj normi i percipiranoj kontroli ponašanja, te namjeri ponovnog posjeta gospodarstvu. U istraživanje su uključena 262 pravovaljano ispunjena upitnika. Prikupljeni podaci su analizirani putem frekvencija, te parametrijskih testova (t-test i jednosmjerna analiza varijance ANOVA). Uzorkom je obuhvaćeno nešto više ženskih ispitanica, većina ima završen fakultet, pretežito imaju mjesečne prihode veće od 1.501 eura, te su uglavnom životne dobi iznad 57 godina. Sve izjave o subjektivnoj normi i percipiranoj kontroli ponašanja pokazale su značajnu povezanost s namjerom ponovnog posjeta maslinarskom gospodarstvu. Posjetitelji s pozitivnijim ocjenama subjektivne norme i percipirane kontrole ponašanja imaju i veću namjeru ponovnog posjeta gospodarstvu.
Keywords
subjektivna norma, percipirana kontrola ponašanja, buduće namjere, posjetitelji
Hrčak ID:
306149
URI
Publication date:
1.7.2023.
Visits: 753 *