Review article
https://doi.org/10.51650/ezrvs.17.1-2.6
ULOGA SEKTORA U STAVOVIMA KORISNIKA O PERCIPIRANOJ KVALITETI USLUGE EKONOMIJE DIJELJENJA
Doris Podrug
orcid.org/0009-0009-0387-6546
; University of Split, Faculty of Economics, Business, and Tourism, Split, Croatia
Abstract
Ovaj rad analizira percipiranu kvalitetu usluge u ekonomiji dijeljenja, specifično u sektorima smještaja i prijevoza. Cilj istraživanja je utvrditi razlike u stavovima korisnika usluga u ovim sektorima u percepciji kvalitete usluge i identificirati koja dimenzija kvalitete usluge je važnija za korisnike. Istraživanje se temeljilo na dvije dimenzije kvalitete usluge: tehničkoj i društvenoj. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 327 ispitanika, a uzorak istraživanja činili su korisnici ekonomije dijeljenja u smještaju i prijevozu u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da je za korisnike usluge smještaja i prijevoza važno da se aplikacija redovito ažurira kako bi brzo dobili nove informacije i lakše izabrali uslugu. Također, obje skupine korisnika smatraju da imaju višestruke koristi od ove usluge, kao što su mogućnost upoznavanja drugih ljudi i osjećaj sigurnosti. Međutim, postoji statistički značajna razlika u percepciji korisnika u određenim aspektima društvene dimenzije kvalitete usluge. Naime, društvena dimenzija pokazala se izuzetno važnom u istraživanjima sektora smještaja. Pokazuje se da je želja za zajednicom i socijalnom interakcijom razlog odabira takvog smještaja u odnosu na tradicionalni oblik. Uloga domaćina je ključna u odabiru smještaja, a gosti cijene boravak s domaćinom jer im među ostalim pruža priliku za autentičnim iskustvima. Ovi rezultati mogu biti korisni za pružatelje usluga u ekonomiji dijeljenja u smještaju i prijevozu, kako bi bolje razumjeli preferencije i očekivanja svojih korisnika i poboljšali kvalitetu svojih usluga.
Keywords
ekonomija dijeljenja; prijevoz; smještaj; percipirana kvaliteta usluge.
Hrčak ID:
306189
URI
Publication date:
17.7.2023.
Visits: 765 *