Review article
https://doi.org/10.22522/cmr20220183
Uspon i pad američkog sna kao ključnog aduta meke moći Sjedinjenih Američkih Država
Martina Pandžić Skoko
; Veleučilište Edward Bernays
Abstract
U kreiranju meke moći država, koja igra sve značajniju ulogu u međunarodnom pozicioniranju država, važno mjesto igra njihov način života, u kojem se zrcale vrijednosti, tradicije, svjetonazori, kultura i druge sastavnice nacionalnog identiteta. U tom kontekstu rad analizira ulogu i održivost "američkog sna" kao ključnog aduta meke moći Sjedinjenih Američkih Država. Rad polazi od pretpostavke kako su SAD desetljećima bile najbolji globalni primjer uspješne komercijalizacije vlastitog identiteta i načina života, zahvaljujući čemu je američki san postao magnet milijunima useljenika i njihovih potomaka, ali i privlačan putokaz za uspjeh ljudima diljem svijeta. A kroz svoj način života Amerikanci su ostatku svijeta uspješno prodavali i svoje proizvode, širili kulturni, gospodarski i politički utjecaj. Tako je i sama Amerika postala super-brend, koji zahvaljujući svojoj popularnosti daje dodatnu vrijednost svojim proizvodnim i uslužnim brendovima, kulturnim proizvodima, pa čak i politici. No, početkom 21. stojeća imidž Amerike u svijetu je počeo slabiti, komunikacija sa svijetom je doživjela svojevrsnu krizu, došlo je do propitivanja američkog modela vladavine, zabilježeno je sve više kritika vezanih uz realne mogućnosti ostvarenja američkog sna, a na njegovo urušavanje utjecalo je i odstupanje od demokratskih načela i svojevrsna kriza vladavine u mandatu predsjednika Donalda Trumpa, kao i duboke podjele u američkom društvu.
Autorica zaključuje kako gubljenjem privlačnosti američkog sna, nepovratno odlazi i važan dio meke moći SAD-a, a time i američkog utjecaja u svijetu, dok istodobno dolazi do stvaranja europskog sna, koji pomaže u jačanju brenda europskih, ponajviše skandinavskih, država.
Keywords
meka moć, američki san, Sjedinjene Američke Države, Europa, kriza
Hrčak ID:
306324
URI
Publication date:
28.6.2023.
Visits: 1.102 *