Review article
https://doi.org/10.21464/mo.30.1.9
Hrvatska kulturna baština u interakciji i kontekstu održivog razvoja: Implementacija u odgoj i obrazovanje
Marija Brajčić
orcid.org/0000-0002-2440-7724
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Dubravka Kuščević
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Narodi i države grade svoj identitet na kulturnoj baštini koja u javnom prostoru postaje simbolom kolektivnog pamćenja društva. Kulturna baština oduvijek je bila shvaćena kao trag utjelovljenja nekog naroda u prostoru i vremenu odnosno u određenom povijesnom kontekstu. Također, kulturna baština i njeni spomenici usko su povezani s identitetom te redovito sadržavaju niz simboličkih poruka koje demonstriraju povijest i sudbinu naroda. Baština je jedan od važnih čimbenika u procesu globalizacije, točnije u očuvanju identiteta pojedinog naroda u tome procesu. Globalizacijski se proces odvija brzo i stoga se treba permanentno obrazovati o kulturnoj baštini koja je ujedno i važan faktor u prepoznavanju tradicije i identiteta jednog naroda. Kvalitetno obrazovanje jedan je od važnih ciljeva održivog razvoja, a ono ujedno podrazumijeva očuvanje i prezentaciju baštinskih sadržaja. U radu se istražuje povezanost između kulturne baštine, odgoja i obrazovanja i održivog razvoja.
Keywords
kulturna baština; identitet; održivi razvoj; učenici; kreativne industrije; kurikulum
Hrčak ID:
306560
URI
Publication date:
24.7.2023.
Visits: 1.573 *