Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.6.1.3

Izazovi u odabiru autentičnih djela multikulturalne dječje književnosti u nastavi engleskoga kao stranoga jezika

Matea Butković ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 443 Kb

page 53-78

downloads: 191

cite


Abstract

U nastavi engleskoga kao stranoga jezika sve se veća važnost pridaje korištenju autentične književnosti kako bi se obogatile vještine učenika za kritičko ispitivanje svijeta oko sebe. Autentična multikulturalna književnost, kao važna sastavnica interkulturalnoga obrazovanja, nastupa
uime povijesno nedovoljno zastupljenih skupina i potencijalno potiče prihvaćanje, poštovanje i
uvažavanje kulturne raznolikosti. S obzirom na to da učitelji imaju ključnu ulogu u njegovanju
pozitivnoga stava prema kulturnoj raznolikosti, nužno ih je podržati i osnažiti kako bi sigurnije
posezali za djelima autentične multikulturalne književnosti.
Koristeći književne primjere, ovaj rad naglašava neke izazove s kojima se učitelji mogu suočiti kada se kreću kroz složeni svijet multikulturalne dječje književnosti: što se podrazumijeva
pod multikulturalnom književnošću, što multikulturalnu književnost čini kulturno autentičnom,
opasnost korištenja samo jednoga (autentičnoga) književnog izvora za prikaz života pripadnika
određene marginalizirane skupine, oslanjanje na popise nagrađivanih i najprodavanijih dječjih
knjiga kao jamstvo autentičnoga prikaza kulturne raznolikosti te izazov korištenja multikulturalne književnosti u nastavi stranoga jezika polazeći od zahtjevnijega leksika pa do primjerenosti
određenih multikulturalnih tema dobi učenika.

Keywords

autentična multikulturalna književnost; dječja književnost; engleski kao strani jezik; učitelji

Hrčak ID:

306869

URI

https://hrcak.srce.hr/306869

Publication date:

28.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 613 *