Skip to the main content

Professional paper

STAVOVI UČITELJICA/UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE O INKLUZIJI UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVITE PROGRAME ŠKOLOVANJA

Sanja Flajs-Vidaković ; Osnovna škola Đurđevac


Full text: croatian pdf 420 Kb

page 83-88

downloads: 340

cite


Abstract

Inkluzivni odgoj i obrazovanje je prediktor ključnih edukacijskih promjena za uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u redovite osnovne škole. Izrazito važnu ulogu u tom procesu imaju učiteljice/učitelji, u svom neposrednom radu. Slobodno se može reći da su učiteljice/učitelji vrlo važna spona između učenika, roditelja i stručnih suradnika, sudionika edukacijskog procesa. Pritom na kvalitetu rada učiteljica/učitelja osobit utjecaj imaju njihovi stavovi o inkluzivnom obrazovanju. Cilj ovog članka je bio istražiti stavove učiteljica/učitelja razredne i predmetne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u redovite programe školovanja. U istraživanju je sudjelovalo 49 učiteljica (N=49) te 7 učitelja ( N=7) razredne i predmetne nastave iz Koprivničko-križevačke županije, Osnovne škole Đurđevac. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da je potrebno poticati razvoj inkluzivne prakse s obzirom da učiteljice/učitelji izražavaju stavove prema kojima učenici s teškoćama u razvoju ne napreduju u redovitim razredima, analogno bolje napreduju u specijaliziranim ustanovama i posebnim odjelima ( djelomična integracija i inkluzija). Naglašena je i konstantna potreba za podrškom roditeljima te edukacijama učiteljica/učitelja o radu s učenicama s teškoćama u razvoju.

Keywords

učenici s teškoćama u razvoju, inkluzija, redovite škole, stavovi učiteljica/učitelja

Hrčak ID:

308328

URI

https://hrcak.srce.hr/308328

Publication date:

1.11.2023.

Visits: 665 *