Professional paper
STAVOVI UČITELJICA/UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE O INKLUZIJI UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVITE PROGRAME ŠKOLOVANJA
Sanja Flajs-Vidaković
; Osnovna škola Đurđevac
Abstract
Inkluzivni odgoj i obrazovanje je prediktor ključnih edukacijskih promjena za uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u redovite osnovne škole. Izrazito važnu ulogu u tom procesu imaju učiteljice/učitelji, u svom neposrednom radu. Slobodno se može reći da su učiteljice/učitelji vrlo važna spona između učenika, roditelja i stručnih suradnika, sudionika edukacijskog procesa. Pritom na kvalitetu rada učiteljica/učitelja osobit utjecaj imaju njihovi stavovi o inkluzivnom obrazovanju. Cilj ovog članka je bio istražiti stavove učiteljica/učitelja razredne i predmetne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u redovite programe školovanja. U istraživanju je sudjelovalo 49 učiteljica (N=49) te 7 učitelja ( N=7) razredne i predmetne nastave iz Koprivničko-križevačke županije, Osnovne škole Đurđevac. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da je potrebno poticati razvoj inkluzivne prakse s obzirom da učiteljice/učitelji izražavaju stavove prema kojima učenici s teškoćama u razvoju ne napreduju u redovitim razredima, analogno bolje napreduju u specijaliziranim ustanovama i posebnim odjelima ( djelomična integracija i inkluzija). Naglašena je i konstantna potreba za podrškom roditeljima te edukacijama učiteljica/učitelja o radu s učenicama s teškoćama u razvoju.
Keywords
učenici s teškoćama u razvoju, inkluzija, redovite škole, stavovi učiteljica/učitelja
Hrčak ID:
308328
URI
Publication date:
1.11.2023.
Visits: 665 *