Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4782
Razmišljaju li budući učitelji kao obrazovatelji 21. stoljeća multikulturno?
İbrahim Yaşar KAZU
orcid.org/0000-0002-1039-0482
; Firat University, Department of Education Science, Education Faculty
Cemre Kurtoğlu Yalçin
; Çubukbey Anatolian High School
Abstract
Multikulturno obrazovanje je skladan suživot različitih rasa, skupina različitih etničkih pripadnosti, društvenih klasa, religija, jezika, spola i kulturnih obilježja u obrazovnom okružju. Multikulturno obrazovanje moguće je s učiteljima koji su osjetljivi, svjesni postojanja različitih kultura, koji poštuju razlike i nemaju predrasuda. Cilj je ovoga istraživanja istražiti razinu multikulturne učinkovitosti budućih učitelja. Alat za prikupljanje podataka, „Multikulturna ljestvica učinkovitosti“ primijenjen je na 588 budućih učitelja koji su studirali na Učiteljskom fakultetu na javnom sveučilištu u akademskoj godini 2021./2022. Istražena su tri ključna aspekta njihove razine multikulturne učinkovitosti: iskustvo, stav i samoučinkovitost. Utvrđeno je da je ukupna razina multikulturne učinkovitosti umjerena. Istraživanje je pokazalo da budući učitelji koji žive u metropolama, imaju predškolsko obrazovanje, bili su u inozemstvu i imaju prijatelja iz strane zemlje imaju više multikulturnoga iskustva. Cilj istraživanja je pridonijeti prikazivanju razine multikulturne učinkovitosti budućih učitelja. Provedeno istraživanje ima pedagoške implikacije za buduće učitelje da se educiraju i dobiju više znanja o multikulturnom obrazovanju kako bi mogli ispuniti očekivanja današnjega doba.
Keywords
budući učitelji; iskustvo; multikulturno obrazovanje; samoučinkovitost; stav
Hrčak ID:
309698
URI
Publication date:
28.9.2023.
Visits: 715 *