Preliminary communication
https://doi.org/10.20901/pm.60.3.07
Rodna stereotipizacija u predizbornoj kampanji na lokalnim izborima 2021.: kritička analiza diskursa tekstova s news-portala
Karla Martinić
orcid.org/0009-0007-4503-7658
; Faculty of Political Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U članku se problematiziraju rodna stereotipizacija u predizbornim kampanjama i diskursne strategije kandidatkinja koje kombiniraju stranačku poziciju i rodni identitet u medijskom izvještavanju. U analizu su uključeni članci objavljeni na portalima Večernjeg lista, Jutarnjeg lista, 24sata, HRT vijesti, Telegrama, Nacionala, Novoga lista, net.hr i tportala koji spominju stranačke kandidatkinje tijekom kampanje lokalnih izbora za gradonačelnika/cu Zagreba i Samobora 2021. godine. Kritička analiza diskursa provedena je na trima razinama: medijskom izvještavanju o izborima kao obliku diskursne prakse, političkoj kampanji kao obliku društvene prakse te člancima o samim kandidatkinjama. Istraživanje je pokazalo da su političarke-kandidatkinje za gradonačelnicu smještene u rodno stereotipne okvire u kojima se njihova politička uloga svodi na trivijalizaciju i iznimku u političkoj areni. Kandidatkinje prihvaćaju stereotipe kako bi preživjele u tom sustavu i predstavljaju se kao skrbiteljice, žene odane stranci te kao stručnjakinje
Keywords
analiza diskursa; lokalni izbori; stereotipi roda; news-portali; žene u politici
Hrčak ID:
310272
URI
Publication date:
29.11.2023.
Visits: 1.325 *