Review article
https://doi.org/10.52444/nr.4.2.1
Analiza udžbenika u srednjim strukovnim školama za medicinske sestre
Damjan Abou Aldan
orcid.org/0000-0003-0177-9813
; Secondary school Koprivnica Trg slobode 7 48,000 Koprivnica
Abstract
Od 2010. godine strukovno obrazovanje medicinskih sestara / medicinskih tehničara prilagođeno je Direktivi Europske unije zbog čega je uveden novi petogodišnji kurikulum. Kurikulum obuhvaća općeobrazovni dio (prve dvije godine srednje škole) te strukovni dio od trećeg do petog razreda u kojem najveći udio čine predmeti zdravstvene njege, odnosno sestrinske skrbi. Do 2021. godine izdani su udžbenici za sve obvezne strukovne predmete, a za neke postoji mogućnost izbora između dvaju udžbenika. Cilj ovog rada bio je učiniti analizu onih strukovnih udžbenika kojima su autorice medicinske sestre, odnosno udžbenika onih predmeta koje mogu poučavati nastavnici zdravstvene njege. Analizirano je dvadeset i osam udžbenika koji se koriste u Republici Hrvatskoj te je učinjena usporedba s trima udžbenicima s anglosaksonskog područja. Iako većina udžbenika ima sličan didaktički instrumentarij, istraživanjem je utvrđeno da je 55% korištenih referenci starije deset godina od godine izdanja, što predstavlja značajno kvalitativno obilježje udžbenika ove discipline. Na temelju rezultata ovog istraživanja izrađene su preporuke za uređivanje budućih udžbenika za obrazovanje medicinskih sestara / medicinskih tehničara.
Keywords
medicinske sestre / medicinski tehničari; udžbenici; kurikulum; strukovno obrazovanje; nastavnici zdravstvene njege
Hrčak ID:
311223
URI
Publication date:
10.12.2023.
Visits: 487 *