Skip to the main content

Preliminary communication

Uloga kulture i kulturnog turizma u gospodarskom razvoju i brendiranju grada Varaždina

Vesna Haluga ; Grad Varaždin
Filip Kokotović ; TakeUs Croatia
Božo Skoko orcid id orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 1.223 Kb

page 24-47

downloads: 336

cite


Abstract

Rad tematizira ulogu kulture u brendiranju i gospodarskom razvoju gradova na primjeru grada Varaždina, budući da je fenomen brendiranja postao nezaobilazan u jačanju prepoznatljivosti pojedinih destinacija, razvoju njihove turističke ponude, privlačenju ulaganja, posjetitelja, pa i novih stanovnika. Proces brendiranja polazi od istraživanja interne javnosti i potencijalnih gostiju te kreiranja vizije budućnosti, kombinirajući komunikacijske i marketinške strategije s kulturnom i kreativnom industrijom. U tom kontekstu rad polazi od pitanja – je li kulturna ponuda ključni adut grada Varaždina te može li kulturni turizam postati pokretačka snaga gospodarskog razvoja grada Varaždina, odnosno, temeljna odrednica brendiranja grada. Rad analizira reputaciju najpoznatijeg varaždinskog festivala Špancirfesta te istražuje mogućnosti koje grad ima na raspolaganju u smislu stvaranja novog brenda. Naglašava važnost infrastrukture kao preduvjeta razvoja turističke ponude te ističe kulturni turizam kao identitetsku
okosnicu te ključni element promocije i gospodarskog razvoja grada Varaždina. Provedeno istraživanje potvrđuje kako upravo kulturni turizam može biti polazna osnova u brendiranju grada Varaždina te snažna odrednica gospodarskog razvoja.

Keywords

Hrčak ID:

311944

URI

https://hrcak.srce.hr/311944

Publication date:

21.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 810 *