Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15291/csi.4304

Diktat u nastavi ruskoga kao stranoga jezika

Žana Modrić Hrabrov ; University of Zagreb, Department of Russian Studies, Zadar, Croatia *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 323 Kb

page 131-147

downloads: 189

cite


Abstract

U ovome radu analiziraju se vrste diktata u nastavi ruskoga kao stranoga jezika s osvrtom na ruski kao materinski, uz navođenje terminologije na ruskome jeziku. Pojašnjava se sama uloga diktata u nastavnome procesu, kao i uloga u savladavanju pisma kao produktivnе jezičnе vještinе, koja se u učenju stranoga jezika savladava istovremeno s govorom, te je u kontekstu pisanja diktata neodvojiva od receptivne jezične vještine slušanja. Rad sadrži primjere koji su preuzeti iz stručne literature, kao i autorske primjere. Metodička literatura spominje cijeli niz različitih vrsta diktata, a u ovome smo se radu koncentrirali na takozvane tradicionalne diktate, među koje ubrajamo vizualni, slušni, vizualno-slušni i samodiktat. Od ostalih vrsta izdvajamo stvaralački, slobodni, izborni, diktat sa sprječavanjem grešaka i diktat-rečenicu. Najčešće se u nastavi stranoga jezika koristi slušni diktat, koji se provodi u tri faze, prvo se čita cijeli tekst kako bi se dobio uvid u sadržaj, zatim se diktira rečenica po rečenica, a na kraju se cijeli tekst čita još jednom sporije radi provjere napisanoga. Zaključujemo da svaki od njih može, osim u nastavi materinskog, pronaći svoju primjenu i u nastavi ruskoga kao stranoga jezika.

Keywords

diktat u nastavi ruskoga jezika; faze provođenja diktata; govor; pismo; produktivne i receptivne jezične vještine

Hrčak ID:

312276

URI

https://hrcak.srce.hr/312276

Publication date:

28.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 613 *