Review article
https://doi.org/10.46672/zsl.8.9.11
Upravljanje poslovnim aspektima engleske Premier lige
Ana Markuz
orcid.org/0000-0001-8839-5585
; Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Zagreb, Hrvatska
Fran Šepac
orcid.org/0009-0009-5006-0582
; fran.sepac1@gmail.com
Ivana Miklošević
; University of Slavonski Brod, Croatia
Abstract
Nogomet je, kao i ostatak sportske industrije, u suvremenom svijetu iznimno unosan posao.
Svi sportski klubovi imaju dvije osnovne zadaće koje žele ispunjavati iz sezone u sezonu:
ostvarivanje sportskih uspjeha i financijskih rezultata. U jednoj od najrazvijenijih
sportskih liga na svijetu, engleskoj Premier ligi, za sportske uspjehe brinu se igrači i treneri,
koji funkcioniraju na operativnoj razini, a za financijske rezultate zaduženi su klupski
menadžeri i direktori. Cilj je ovog rada ispitati koji poslovni aspekti Premier lige doprinose
njezinoj globalnoj uspješnosti i prepoznatljivosti, odnosno kako specifični oblici sportskog
menadžmenta oblikuju ligu i utječu na njezin razvoj. Metoda je istraživanja analiza primarnih
izvora dostupnih na internetu, a obuhvaćena su službena izvješća vezana za Premier
ligu i analize stručnih novinara koji je prate. Analizom su obuhvaćeni sljedeći aspekti: vlasnička
struktura klubova, sponzorski ugovori i prava prijenosa te uloga sportskih direktora
i nogomentnih agenata. Rezultati analize upućuje na zaključak da investicije jamče razvoj i
uspjeh klubova ako se financijska sredstva ulažu racionalno i sukladno viziji stručnog stožera
kluba. Autori također daju preporuke za daljnja istraživanja koja uključuju sportske
novinare te u središte interesa stavljaju socioekonomske implikacije popularnih sportskih
natjecanja.
Keywords
nogomet; sportska industrija; Premier liga; struktura vlasništva; sponzori; televizijske mreže; nogometni agenti
Hrčak ID:
312485
URI
Publication date:
28.12.2023.
Visits: 730 *