Skip to the main content

Original scientific paper

KONATIVNE I EMOCIONALNE KARAKTERISTIKE MATEMATIČKI NADARENE I PROSJEČNO SPOSOBNE DJECE

Vlasta Vizek-Vidović ; Faculty of Philosophy, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić ; Faculty of Philosophy, Zagreb
Lidija Arambašić ; Faculty of Philosophy, Zagreb
Melanija Slaviček ; "Ivan Cankar" Elementary School, Zagreb


Full text: croatian pdf 8.198 Kb

page 619-634

downloads: 3.673

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno
sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema
sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: moti- ,
vaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike
tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju
vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha
u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)
identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim
progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i
uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali
su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima
nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati
pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine
djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima,
intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i
osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.

Keywords

Hrčak ID:

31666

URI

https://hrcak.srce.hr/31666

Publication date:

30.6.1997.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.569 *