Original scientific paper
DEMOKRATIZACIJA DRUŠTVA TE ODGOJ I OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALNE ODNOSE
Vlatka Domović
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Zlata Golder
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Abstract
Cilj ovog istraživanja jest empirijska analiza i procjena interkulturalnih
predispozicija učenika srednjih škola u Republici Hrvatskoj.
Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom. Kao nezavisne
varijable uzeti su selekcionirani sociodemografski pokazatelji.
Kao zavisne varijable uzete su selekcionirane europske vrednote.
Za njihovo ispitivanje korišten je posebno konstruiran blok skala
Likertovog tipa. Stratificirani uzorak činilo je 2 715 ispitanika, učenika
26 škola gimnazijskog, strukovnog i industrijsko-obrtničkog
profila, od prvog do završnog razreda, u 19 gradova u Republici
Hrvatskoj. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici, ukupno gledajući,
imaju afirmativan stav prema ponuđenim vrednotama. Od
promatranih socia-demografskih obilježja varijable obrazovnog
statusa u većem stupnju distingviraju ispitanike u odnosu na europske
vrednote. Naime, polaznici gimnazija, odlični i vrlo dobri, s
aspiracijama za daljnje školovanje, iskazuju pozitivniji odnos prema
demokratskim vrednotama. Pretpostavlja se da je to rezultat
njihove bolje opće informiranosti, akumuliranog znanja te sposobnosti
analize i komparacije, potrebnih za stvaranje vlastitih svjetonazora.
Stoga je uočena potreba unošenja novih sadržaja u sustavno
obrazovanje svih učenika, radi stjecanja političke kulture i
aktivnog odnosa prema demokratskim vrednotama.
Keywords
Hrčak ID:
31792
URI
Publication date:
1.9.1996.
Visits: 3.181 *