Skip to the main content

Review article

Matematička kreativnost: Pregled metoda za poticanje i vrednovanje kreativnosti

Ljerka Jukić Matić orcid id orcid.org/0000-0002-8947-6333 ; School of Applied Mathematics and Informatics, University of Osijek, Croatia *
Diana Moslavac Bičvić orcid id orcid.org/0009-0004-0127-8351 ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 454 Kb

page 121-147

downloads: 93

cite


Abstract

U 21. stoljeću kreativnost se, uz kritičko mišljenje, suradnju i komunikaciju, prepoznaje kao ključna vještina za pripremu učenika za buduće poslove i nepredvidive društvene izazove. Nije dovoljno samo poticati kreativnost u obrazovanju, već ju je važno i procjenjivati jer procjena kreativnosti pomaže u identifikaciji i razumijevanju kreativnih sposobnosti učenika. U ovom radu usmjerili smo se na matematičku kreativnost, povezujući ju s općim definicijama kreativnosti. Detaljno istražujemo i analiziramo metode koje potiču matematičku kreativnost i omogućuju njezino procjenjivanje, ističući inovacije koje proizlaze iz primjene tih metoda. Metode koje razmatramo usmjerene su na pristupe postavljanja i rješavanja problema, uključujući zadatke otvorenoga tipa. Rezultati pokazuju da te metode ne samo da potiču matematičku kreativnost učenika, već doprinose povezanijem matematičkom znanju i poboljšavaju sposobnosti rješavanja problema.

Keywords

matematička kreativnost; metode za vrednovanje matematičke kreativnosti; postavljanje problema; rješavanje problema; zadatci otvorenoga tipa

Hrčak ID:

319344

URI

https://hrcak.srce.hr/319344

Publication date:

17.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 422 *