Original scientific paper
Stanje odgojnih vrednota u osnovnoj školi prema percepciji roditelja
Karolina Doutlik
orcid.org/0000-0001-9129-2974
; Elementary School „Ivan Benković“, Dugo Selo
Josip Janković
orcid.org/0009-0001-2788-0330
; NGO Stroke
Tanja Maltar Okun
; Elementary Schools OŠ Sveti Petar Orehovec and Sidonije Rubido Erdödy
Abstract
Odgoj je proces usvajanja vrijednosti, moralnih normi i ponašanja za što je uvjet poticajno okruženje pojedinca i naraštaja. Samim tim obitelj je prvi, a u početku razvoja djece i jedini čimbenik moralnog odgoja te unutar nje započinje i događa se formiranje osobe i u moralnom smislu. Značaj obitelji je u tome što osoba u njoj dolazi do prvih vrijednosnih spoznaja, stječe prva uvjerenja, setove moralnog ponašanja, ali i uspostavlja čvrsti temelj osobnosti. Kako bi moralno oblikovanje bilo uspješno u samome početku formiranja pojedinca, potrebno je da unutar obitelji vlada ugodno, toplo ozračje, skladan i harmoničan obiteljski život, međusobna ljubav i poštivanje, te osjećaj sigurnosti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati roditelje (N = 128) učenika osnovnih škola Republike Hrvatske odnosno Zagrebačke, Koprivničko-križevačke županije te Grada Zagreba koji je njihov stav o vlastitim kompetencijama za odgoj djeteta, provodi li se kvalitetno odgoj za vrijednosti u hrvatskim školama, koje su najvažnije vrijednosti kojima bi trebalo obogatiti učenike u školama, te smatraju li da njihova djeca trebaju više učiti o odgojnim vrijednostima u školi.
Većina roditelja smatra da su vremenski bili pripremljeni za svoju roditeljsku ulogu te su prilično zadovoljni načinom na koji odgajaju djecu. Većina ih smatra kako se odgoj za vrijednosti u hrvatskim školama prilično kvalitetno provodi a velika većina misli da u školi djeca trebaju više učiti o odgojnim vrijednostima.
Keywords
moralni odgoj, općeljudske vrijednosti, osnovna škola, roditelji
Hrčak ID:
319802
URI
Publication date:
29.12.2023.
Visits: 240 *