Skip to the main content

Preliminary communication

Kritički diskurs kvalitete obrazovanja odraslih

Siniša Kušić ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka


Full text: croatian pdf 248 Kb

page 100-112

downloads: 0

cite


Abstract

U radu se analizira i kritički promišlja kvaliteta obrazovanja odraslih. Kvaliteta u obrazovanju odraslih pod snažnim je utjecajem neoliberalne koncepcije i često se reducira na mjerljive pokazatelje, a drugi aspekti obrazovanja odraslih bivaju zanemareni. Autor ističe kako je kvaliteta u obrazovanju odraslih prilično neodređen i sklizak koncept koji odražava različite ideološke, ekonomske, društvene i političke vrijednosti pa je stoga važno konceptu kvalitete pristupati iz pozicije kritičke pedagogije. Kritički diskurs kvalitetu obrazovanja odraslih shvaća procesom u čijem je središtu osoba koja se obrazuje radi emancipacije. Emancipacijska uloga obrazovanja odraslih kao procesa oslobođenja, osnaživanja, propitivanja i razvoja svih čovjekovih sposobnosti i interesa zanemarena je u ekonomskom diskursu kvalitete što baca sumnju na svrhu i ciljeve obrazovanja odraslih. Zbog te sumnje javlja se niz suvremenih mitova o obrazovanju odraslih, a obrazovanje odraslih sve više postaje instrument prilagodbe što se reflektira na kvalitetu obrazovanja odraslih.

Keywords

emancipacijski diskurs; kritička pedagogija; mitovi u obrazovanju odraslih; neoliberalizam; osiguranje kvalitete

Hrčak ID:

320474

URI

https://hrcak.srce.hr/320474

Publication date:

1.6.2024.

Visits: 0 *