Skip to the main content

Review article

Prijelaz djece iz vrtića u školu - Percepcija odgojitelja i učitelja prema konceptualnom okviru Child-centered competences for early childhood education and care (CCECC)

Antonija Vukašinović orcid id orcid.org/0000-0002-3564-3386 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek
Bruno Matijašević orcid id orcid.org/0000-0002-0769-7248 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek


Full text: croatian pdf 248 Kb

page 142-155

downloads: 71

cite


Abstract

Važnost ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja očituje se u razvoju kompetencija djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu, stoga je nužno kontinuirano uspostavljati relacije između sustava obrazovanja. Kvalitetna relacija između odgojitelja i učitelja rezultira dobrobitima koje osnažuju dijete u emocionalnom, kognitivnom i socijalnom aspektu. Na taj način dijete dolazi u poznatu sredinu, a učitelj je upoznat s cjelokupnim rastom i razvojem djeteta. Stoga je cilj istraživanja dobiti cjelovitu sliku o važnosti prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu iz perspektive učitelja i odgojitelja. Uzorak istraživanja čine osam odgojitelja dječjih vrtića i osam učiteljica osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Dvije odvojene fokus grupe održale su se putem Zoom aplikacije. Sudionici su upoznati s etičkim aspektom istraživanja. Pitanja koja su se koristila formulirana su prema konceptualnom okviru Child-centred Competences for Early Childhood Education and Care (CCECC) i obuhvaćaju kulturološka, organizacijska i pedagoška područja te područje oblikovanja kurikuluma koje rezultira dobrobiti za dijete. Osim navedenih pitanja, sudionici su imali priliku razmijeniti ideje i mišljenja te savjete u unaprjeđenju akcija koje doprinose lakšem prijelazu. Rezultati tematske analize istraživanja upućuju na potrebu jačanja relacije međuodnosa sustava dječjeg vrtića i osnovne škole akcijama i mogućom uspostavom modela koji bi bio utkan u kurikulumske sastavnice dječjeg vrtića i osnovne škole.

Keywords

holistički pristup; osnovna škola; rano djetinjstvo; tranzicija; vrijednosti

Hrčak ID:

320478

URI

https://hrcak.srce.hr/320478

Publication date:

1.6.2024.

Visits: 220 *