Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20901/ms.15.29.4

Mamilice kao prodavanje magle: ‎Stavovi hrvatskih novinara‎ i urednika‎

Stela Lechpammer ; Faculty of Political Science, University of Zagreb
Igor Kanižaj orcid id orcid.org/0000-0002-8807-3655 ; Faculty of Political sciences Zagreb
Boris Beck ; Faculty of Political sciences Zagreb


Full text: croatian pdf 236 Kb

versions

page 77-92

downloads: 54

cite


Abstract

U ovom su radu prikazani stavovi hrvatskih novinara i urednika o mamilicama na temelju po‎lustrukturiranih intervjua provedenih 2023. godine s urednicima i novinarima trojih najčitanijih hrvatskih ‎dnevnih novina, koje imaju i svoje mrežne portale – Jutarnji list, Večernji list i 24sata. Istraživanje je poka‎zalo kako su financijska nužnost i povećanje dosega mrežnog izdanja glavni razlozi korištenja mamilica, ‎pri čemu je kod urednika i novinara naglašena funkcija privlačenja naslova, a zanemaren njegov infor‎mativni aspekt. Tu praksu novinari i urednici opravdavaju time da senzacionalizam naslova ne može ‎zasjeniti kvalitetne članke, no pokazalo se da ne percipiraju opasnost toga što mamilice često vode i na ‎bezvrijedne sadržaje. Dio urednika i novinara ipak smatra da prodavanje magle, kako se može okarak‎terizirati jezični modus mamilica, može biti dugoročno štetno za medij, unatoč evidentnoj neposrednoj ‎f‎ inancijskoj koristi. Istraživanje je ukazalo i na važan problem primjene različitih standarda u uređivanju ‎članka koji je otisnut u tiskanom izdanju, a potom modificiran mamilicama u elektroničkom izdanju, ne ‎uvijek uz odobravanje autora.‎

Keywords

Mamilica; naslov; uokviravanje; stavovi urednika i novinar; prodavanje magle

Hrčak ID:

320727

URI

https://hrcak.srce.hr/320727

Publication date:

16.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 233 *