Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.15.29.4

Mamilice kao prodavanje magle: ‎Stavovi hrvatskih novinara‎ i urednika‎

Stela Lechpammer ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Boris Beck ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 236 Kb

str. 77-92

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U ovom su radu prikazani stavovi hrvatskih novinara i urednika o mamilicama na temelju po‎lustrukturiranih intervjua provedenih 2023. godine s urednicima i novinarima trojih najčitanijih hrvatskih ‎dnevnih novina, koje imaju i svoje mrežne portale – Jutarnji list, Večernji list i 24sata. Istraživanje je poka‎zalo kako su financijska nužnost i povećanje dosega mrežnog izdanja glavni razlozi korištenja mamilica, ‎pri čemu je kod urednika i novinara naglašena funkcija privlačenja naslova, a zanemaren njegov infor‎mativni aspekt. Tu praksu novinari i urednici opravdavaju time da senzacionalizam naslova ne može ‎zasjeniti kvalitetne članke, no pokazalo se da ne percipiraju opasnost toga što mamilice često vode i na ‎bezvrijedne sadržaje. Dio urednika i novinara ipak smatra da prodavanje magle, kako se može okarak‎terizirati jezični modus mamilica, može biti dugoročno štetno za medij, unatoč evidentnoj neposrednoj ‎f‎ inancijskoj koristi. Istraživanje je ukazalo i na važan problem primjene različitih standarda u uređivanju ‎članka koji je otisnut u tiskanom izdanju, a potom modificiran mamilicama u elektroničkom izdanju, ne ‎uvijek uz odobravanje autora.‎

Ključne riječi

Mamilica; naslov; uokviravanje; stavovi urednika i novinar; prodavanje magle

Hrčak ID:

320727

URI

https://hrcak.srce.hr/320727

Datum izdavanja:

16.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *