Skip to the main content

Original scientific paper

OBILJEŽJA RADA STUDENTSKIH SAVJETOVALIŠTA IZ PERSPEKTIVE STRUČNIH DJELATNIKA

Valentina Šipuš orcid id orcid.org/0000-0001-6162-7956 ; University of applied sciences Ivanić- Grad, Croatia
Marina Milić orcid id orcid.org/0000-0002-2310-641X ; Faculty of Law, Department of Social work, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 321 Kb

page 141-164

downloads: 25

cite

Full text: english pdf 324 Kb

page 59-84

downloads: 27

cite


Abstract

U politikama visokog obrazovanja važna je socijalna dimenzija obrazovanja kojom se želi postići što veća dostupnost i priuštivost obrazovanja te što veća stopa završavanja studija u redovitom roku, s posebnim naglaskom na osobe koje dolaze iz podzastupljenih skupina u visokom obrazovanju. Ovi se ciljevi ostvaruju preko različitih mjera od kojih je jedna i podrška kroz usmjeravanje i savjetovanje. U studentskim savjetovalištima pružaju se usluge akademskog, karijernog i psihološkog savjetovanja koje pomažu studentima u rješavanju izazova i problema s kojima se studenti susreću tijekom razdoblja studiranja te ih usmjeravaju na uspješan i pripremljen izlazak na tržište rada. U Hrvatskoj se zadnje desetljeće značajnije razvija sustav podrške i savjetovališta na visokim učilištima. Cilj rada je prikazati obilježja rada savjetovališta iz percepcije djelatnika savjetovališta te predstaviti preporuke za unaprjeđenje rada savjetovališta. Podatci su prikupljeni putem polustrukturiranih intervjua te su podvrgnuti tematskoj analizi. Rezultati istraživanja pokazali su iznimnu važnost postojanja savjetovališta na visokim učilištima: sve je veća potražnja za uslugama savjetovališta uslijed veće osviještenosti studenata o mogućnostima i koristi od savjetovanja i usmjeravanja te heterogenosti studentske populacije. Rad donosi i preporuke za unaprjeđenje postojeće prakse: povećati dostupnost savjetovališnih usluga studentima, pokrenuti koordinaciju rada studentskih savjetovališta, osigurati dodatna ulaganja u materijalne i ljudske resurse savjetovališta te poticati kvalitetan i profesionalan rad savjetovališta. Zaključno: rezultati ukazuju na ključne izazove sustava formalne podrške studentima dajući smjernice koje u budućnosti mogu doprinijeti poboljšanju prakse.

Keywords

socijalna dimenzija obrazovanja; savjetovanje; studentska savjetovališta

Hrčak ID:

321543

URI

https://hrcak.srce.hr/321543

Publication date:

23.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 124 *