Professional paper
HALUCINACIJE UMJETNE INTELIGENCIJE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA
Aleksandra Hohnjec
orcid.org/0000-0001-6968-3637
; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar
Abstract
Ovaj članak istražuje fenomen „halucinacija“ umjetne inteligencije (AI) i njihov utjecaj na strukovno obrazovanje s posebnim osvrtom na strukovne škole koje obrazuju ekonomiste i upravne referente. Halucinacije umjetne inteligencije odnose se na situacije u kojima AI generira netočne, izmišljene ili nelogične informacije što može imati ozbiljne posljedice u obrazovnom okruženju gdje je točnost presudna. Učenici koriste tijekom školovanja AI alate prilikom učenja a njihova primjena donosi niz izazova uključujući rizik od diseminacije pogrešnih informacija. Članak također razmatra kako AI halucinacije mogu utjecati na nastavne procese te koje strategije strukovne škole mogu primijeniti kako bi umanjile štetne efekte ovih tehnologija. U fokusu su i pedagoške metode kojima se može osigurati kritičko razmišljanje kod učenika kako bi prepoznali moguće AI halucinacije.
Keywords
halucinacije, umjetna inteligencija, strukovno obrazovanje, kritičko razmišljanje, točnost
Hrčak ID:
321958
URI
Publication date:
1.12.2024.
Visits: 66 *