Skip to the main content

Preliminary communication

MJESTO I ULOGA RODITELJA U (SUVREMENOJ) HUMANISTIČKOJ KONCEPCIJI PREDŠKOLSKOG ODGOJA

Arjana Miljak ; Faculty of Philosophy, Zagreb


Full text: croatian pdf 6.981 Kb

page 601-612

downloads: 8.643

cite


Abstract

Autorica razmatra problematiku mjesta i uloge roditelja u odgojnoj
praksi i u programima odgojno-obrazovnog rada s djecom
predškolske dobi u prijeratnom razdoblju. Na osnovi te analize zaključuje
da je roditeljima bila dana drugorazredna uloga. Odgojno-
obrazovna ustanova i obitelj bili su "dva odvojena svijeta".
Roditelji su bili na izvjestan način potčinjeni ustanovi, a odgoj i obrazovanje
su većim dijelom bili "stvar države". Posebice je to aktualno
u sedamdesetim godinama. Drugi program iz 1983. daje
određenu slobodu roditeljima, čak i "priznaje" postojanje i pokušava
odrediti program za rad s djecom u drugoj obitelji. Autorica
se zalaže za drukčiju koncepciju odgojno-obrazovnih programa,
argumentirajući taj stav neskladima između programa i realnosti
odgojno-obrazovne prakse. U humanističkoj koncepciji kurikuluma
drukčije se pristupa gradnji i razvoju kurikuluma i drukčije odgojiteiju,
roditelju i svim sudionicima, izravno ili neizravno uključenim
u odgojno-obrazovni proces. U takvoj koncepciji roditelji imaju
posebno važno mjesto i ulogu. Raspravlja se o modelu roditelja
kao konzumenta u izboru odgojog programa koji se provodi u
ustanovi i modelu partnerstva roditelja i odgojitelja. Na osnovi ispitivanja
stavova odgojitelja na uzorku od 274 ispitanika, autorica
konstatira da još uvijek postoje stavovi, a vjerojatno i u odgojnoj
praksi izražene zablude i konzervatizmi glede autoritarnog stava
odgojitelja u ponašanju i djelovanju u odgojnoj praksi, isto kao i u
pogledu potcjenjivanja od osa, suradnje i partnerstva s roditeljima.

Keywords

Hrčak ID:

32367

URI

https://hrcak.srce.hr/32367

Publication date:

1.7.1995.

Article data in other languages: english german

Visits: 11.830 *