Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15378/1848-9540.2024.47.01

“Odmetnuto gledište” ili…? Ideja akademske slobode danas

Senka Božić-Vrbančić ; University of Zadar, Department oUniversity of Zadar Department of ethnology and anthropology *
Tomislav Oroz ; University of Zadar, Department of ethnology and anthropology *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 277 Kb

page 3-18

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 555 Kb

page 62-77

downloads: 0

cite


Abstract

U radu, koji je koncipiran kao poticaj za raspravu, problematizira se pitanje akademske slobode u suvremenom neoliberalnom kontekstu obilježenom nesigurnošću života. Upućujući na povijesno-društvena, politička i institucionalna ishodišta koja su omogućila (re)definiranje ideala akademske slobode, autori propituju razne suvremene procese – od prilagodbe tržištu rada do kontrole osiguranja kvalitete i provjere “korisnosti znanja” – otvarajući pitanja o mogućnosti “odmetnutog gledišta” (Butler 2009), tj. propitivanja ne samo onog što se predstavlja kao legitimno već i samih granica koje omogućavaju bilo kakvo propitivanje, kao i mogućnost alternativnih imaginarija budućnosti sveučilišta.

Keywords

akademska sloboda; prekarnost; odmetnuto gledište; kritičko mišljenje; autonomija znanstvenih institucija

Hrčak ID:

324427

URI

https://hrcak.srce.hr/324427

Publication date:

20.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *