Original scientific paper
https://doi.org/10.46672/aet.11.2.3
MEĐUODNOS PODUZETNIČKE USMJERENOSTI I ORGANIZACIJSKE INOVATIVNOSTI HRVATSKIH HOTELA
Davor Perkov
orcid.org/0000-0001-5426-443X
; Libertas International University
Valentina Pantović
; Libertas međunarodno sveučilište
Dalija Kuvačić
; Zagreb University of Applied Science
Abstract
Inovacije u turizmu, koje čine novi proizvodi, usluge, procesi i poslovni modeli, predmet su sve češćih istraživanja u znanosti i praksi. Cilj je ovog rada objasniti povezanost poduzetničke usmjerenosti i organizacijske inovativnosti u hrvatskom hotelijerstvu. Poduzetnička usmjerenost kao dimenzija poslovanja odražava sklonost postojećih poduzeća prema jačanju
konkurentnosti, proaktivnom djelovanju i preuzimanju rizika. Organizacijska se inovativnost kao druga dimenzija odnosi na promjene u sustavu hotelskog menadžmenta kojem je svrha povećati efikasnost marketinških ulaganja, brže odgovoriti na potrebe tržišta i održivo se razvijati. Za mjerenje poduzetničke usmjerenosti korištene su četiri varijable: proaktivnost,
preuzimanje rizika, autonomija i kompetitivnost. Za organizacijsku su inovativnost korištene tri varijable: marketinška, proizvodna i procesna. S obzirom na to da nema istraživanja o međuodnosu ovih dviju dimenzija poslovanja u hrvatskom hotelijerstvu, dodana vrijednost ovog rada leži u rezultatima empirijskog istraživanja. U svrhu prikupljanja primarnih podataka
provedeno je anketiranje uzorka od 101 ispitanika iz isto toliko hotela. Rezultati su potvrdili glavnu hipotezu (H1) po kojoj postoji pozitivna povezanost između poduzetničke usmjerenosti i organizacijske inovativnosti hrvatskih hotela. Proizlazi da su pritom varijable proaktivnosti i autonomije najsnažnije povezane s organizacijskom inovativnošću. U svrhu održavanja konkurentske prednosti, hoteli se najviše koriste manje rizičnim inovacijama koje se mogu brzo implementirati. Doprinos ovoga rada ogleda se u pružanju uvida praktičarima i istraživačima u načine poboljšavanja hotelskog proizvoda, održavanja konkurentnosti i zadovoljavanja potreba suvremenih gostiju. Mali uzorak te nedostatak demografskih podataka o ispitanicima, kao i podatci o nekim važnim značajkama odabranih hotela, limiti su ovog istraživanja zbog kojih se na temelju rezultata ovog rada ne mogu donositi opći zaključci.
Keywords
Hrčak ID:
340167
URI
Publication date:
4.12.2025.
Visits: 0 *