Studia Polensia, Vol. 14 No. 1, 2025.
Original scientific paper
https://doi.org/10.32728/studpol/2025.14.01.07
Intonacija u hrvatskome jeziku u teoriji i školskoj praksi
Matea Glavinić
; Juraj Dobrila University of Pula
*
* Corresponding author.
Abstract
Od prvoga opisa kao vrednote govornoga jezika do prikaza kao
prozodijskoga sredstva intonacija je svoje mjesto našla u hrvatskoj literaturi te
je opisana i u nekoliko suvremenih normativnih priručnika. Komparativnom
analizom gramatika hrvatskoga jezika sistematiziran je opis intonacije te je
prema pregledu intonacije u literaturi provedena analiza osnovnoškolskih
i srednjoškolskih udžbenika, u kojima su uočene i omaške u opisu. Radi
usporedbe intonacije u teoriji i praksi odabran je govorni korpus iz hrvatskoga
školskog sustava. Preslušan je govor i analizirana intonacija u govoru profesora
Škole za život i Škole na Trećem. Korpus čini 135 minuta videopredavanja
nasumce odabranih školskih predmeta i govornika u nižim razredima osnovne
škole i četvrtome razredu srednje škole. Tako je u odnos doveden opis intonacije
u teoriji i konkretni primjeri iz prakse – pripremljen i spontan govor – na
temelju kojih učenici svjesno ili nesvjesno usvajaju intonacijske obrasce.
Keywords
intonacija; intonacijska jezgra; govor; gramatika; rečenična intonacija
Hrčak ID:
340350
URI
Publication date:
5.12.2025.
Visits: 0 *