Review article
Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''
Petar Kragić
; Tankerska plovidba, Zadar, Hrvatska
Abstract
Članak razmatra propis o odgovornosti za zakašnjenje u predaji tereta predložen u CMI-jevom Final Draft Instrument of Transport Law od 10. prosinca 2001. i navodi prijedloge delegata HDPP, dane na sastanku 12. i 13. studenog 2001. u Madridu (na kojem je navedeni nacrt načinjen). Zaključuje se da se za razdoblje zakašnjenja u predaji tereta priznaje izgubljena zarada zbog nekorištenja stvari, dok se ta ista šteta ne priznaje za razdoblje potrebno za popravak oštećenja na stvari nastalog tijekom prijevoza obavljenog u roku. Za ovako različit pristup nema načelnog opravdanja pa se predlaže da se u oba slučaja prizna obična šteta i izgubljena zarada, te da ograničenje odgovornosti bude za sve štete jedinstveno. Suprotan, praktičan pristup (opravdan niskim prevozninama po jedinici tereta u današnjim masovnim prijevozima, problematičnim dokazivanjem predvidljivosti daljnje štete te njenim mogućim visokim iznosima) upućivao bi na isključenje odgovornosti za štete kod zakašnjenja, s tim da bi korisnik prijevoza morao tu odgovornost posebno ugovoriti s prijevoznikom i dodatno je platiti ako je želi za određeni prijevoz imati.
Keywords
prijevoz tereta morem; zakašnjenje u predaji tereta; CMI-jeva Pitanja prijevoznoga prava; odgovornost prijevoznika
Hrčak ID:
42217
URI
Publication date:
1.12.2002.
Visits: 1.600 *