Original scientific paper
UTJECAJ BIOGORIVA NA SASTAV ISPUŠNIH PLINOVA DIZELOVIH MOTORA
Dževad Bibić
orcid.org/0000-0003-3762-9243
; Faculty of Mechanical Engineering
Ivan Filipović
; Faculty of Mechanical Engineering
Boran Pikula
; Faculty of Mechanical Engineering
Abstract
Uvođenje u opticaj goriva porijeklom iz obnovljivih izvora energije, bilo kao dodatak konvencionalnim gorivima bilo kao čista goriva, ima opravdanje s aspekta tendencija uštede konvencionalnih goriva i smanjenja globalne emisije CO2. Međutim, ovisno o vrsti obnovljivog izvora od kojih su dobivena goriva, treba očekivati i različitu emisiju onečišćujućih tvari u odnosu na konvencionalna goriva. Opća teoretska razmatranja također ukazuju da primjena goriva iz obnovljivih izvora energije posjeduje potencijal i za smanjenje emisije reguliranih onečišćujućih tvari.
U okviru rada razmatrana je uporaba biodizela, kao vrste goriva iz obnovljivog izvora, s aspekta emisije reguliranih emisija ispušnih plinova dizelovih motora s unutarnjim izgaranjem namijenjenih teretnim vozilima. Ispitivanja obuhvaćaju procedure koje odgovaraju europskim normama, odnosno tzv. European Stationary Cycle (ESC ciklus) koje se obvezno koriste pri homologiranju motora s unutarnjim izgaranjem. Na osnovi rezultata ispitivanja i odgovarajućih kalkulacija usporedno su prikazane emisije onečišćujućih tvari za slučaj korištenja bio i konvencionalnog goriva u motoru s unutarnjim izgaranjem s jednakim osnovnim parametrima, te je uz odgovarajuću argumentaciju ukazano na važnost optimizacije rada motora, prije svega kuta ubrizgavanja goriva, u ovisnosti o primjenjivanom gorivu.
Keywords
biodizelsko gorivo; ispušna emiisija dizelskog motora; kut zadržanog ubrizgavanja dizelskog motora
Hrčak ID:
43456
URI
Publication date:
30.9.2009.
Visits: 3.183 *