Skip to the main content

Preliminary communication

Istraživanje razvoja privatnih maraka u Republici Hrvatskoj

Sandra Horvat ; Ekonomski fakultet-Zagreb


Full text: croatian pdf 306 Kb

page 81-94

downloads: 3.014

cite


Abstract

Privatne su marke na tržištu prisutne od 19. stoljeća, ali su značajniji tržišni rast zabilježile u posljednjih tridesetak godina kada su trgovci shvatili njihov značaj u konkurentskoj borbi na sve konkurentnijem tržištu. Njihov tržišni razvoj nije bio ujednačen u svim regijama pa su tako najzastupljenije u Europi gdje u pojedinim zemljama njihov tržišni udio prelazi 40%. Iako je u Hrvatskoj tržišni udio privatnih maraka znatno manji, važno je istaknuti njegov kontinuirani rast u proteklih desetak godina, koliko su privatne marke prisutne u Hrvatskoj. Radi projekcije budućih trendova i smjerova razvoja privatnih maraka na domaćem tržištu provedeno je izviđajno istraživanje putem dubinskih intervjua sa stručnjacima koji se bave upravljanjem privatnim markama unutar trgovačkih lanaca koji posluju u Republici Hrvatskoj i osobama koje vode proizvodnju za privatne marke. Istraživanje je pokazalo da su tri glavna trenda koja se očekuju u razvoju privatnih maraka u Republici Hrvatskoj: povećanje kvalitete, održavanje razine cjenovnog jaza između privatnih maraka i maraka proizvođača, te povećanje tržišnog udjela privatnih maraka.

Keywords

razvoj privatne marke; Hrvatska

Hrčak ID:

53083

URI

https://hrcak.srce.hr/53083

Publication date:

8.7.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 5.169 *