Skip to the main content

Original scientific paper

DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE KOJE IMAJU DJECA PREDŠKOLSKE DOBI

Maja Ljubetić orcid id orcid.org/0000-0002-9344-5580 ; Filozofski fakultet Split
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakulet Split


Full text: croatian pdf 587 Kb

page 35-56

downloads: 1.660

cite

Full text: english pdf 587 Kb

downloads: 1.402

cite


Abstract

U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim
teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je
po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju
kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo
prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u
dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih
dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po
njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte
inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u
zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima
inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.

Keywords

kategorije; vrjednovanje; inteligencija; djeca

Hrčak ID:

53948

URI

https://hrcak.srce.hr/53948

Publication date:

7.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.433 *