Preliminary communication
Sanacija svjetioničarskih zgrada i njihovo valoriziranje kroz komercijalne djelatnosti
Mate Perišić
; Plovput, Split
Josip Župarić
Goran Andrijanić
Abstract
Malo je studija o uslugama svjetionika u povijesnoj perspektivi. Budući da je svjetionik postao standardni
primjer kako tržište može riješiti problem javnog dobra, takve studije imaju veliku potražnju. Autori u svom
radu postavljaju koncept izrade studije u kojoj problematiku održavanja svjetionika prevode na komercijalnu
bazu uključivanjem saniranih svjetioničarskih zgrada u turističku ponudu. Opravdanost takvog pristupa
obrazlažu na konkretnim primjerima valoriziranja svjetioničarskih zgrada kroz komercijalne djelatnosti. U
vrijeme globalizacije i usmjeravanja prema stalnom ekonomskom razvoju i optimizaciji, svjetionici postaju
neizostavni dio turističke ponude Republike Hrvatske. Sanacijom svjetioničarskih zgrada i njihovom komercijalizacijom
dobiva se učinak, od bitnog značenja za konkurentnost u odnosu na turističke destinacije u
drugim europskim državama.
Keywords
svjetionik; javno dobro; sanacija; turizam; optimizacija; komercijalizacija
Hrčak ID:
57841
URI
Publication date:
5.7.2010.
Visits: 3.240 *