Skip to the main content

Review article

INTEGRIRANJE SPOZNAJA U SOCIJALNOM RADU

Ana Miljenović orcid id orcid.org/0000-0002-3486-0696 ; Faculty of Law, Depatment of Social work, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 146 Kb

page 171-194

downloads: 1.785

cite


Abstract

Integriranje spoznaja u socijalnom radu je proces koji prati profesiju od osnutaka, razvijanja edukacijskih programa i bitno je obilježje njene znanosti. Ovim radom pokušat ćemo promisliti o procesu povezivanja spoznaja iz znanstvenih i neznanstvenih izvora sa socijalnim radom, kao i kriterijima koje pritom valja uzeti u obzir. Govorit ćemo tako o integriranju znanstvenih, religioznih, duhovnih, filozofskih, umjetničkih te individualnih »zdravorazumskih promišljanja« u socijalnom radu. Razmotrit ćemo sljedeće principe koje treba promisliti prilikom unošenja i korištenja heteronomnih spoznaja: načela profesije, ograničenja u kompetencijama prema drugim disciplinama, poznavanje svrhe korištenog znanja, interese i obilježja samih socijalnih radnika te kritičko promišljanje. S obzirom na intenzitet integriranja spoznaja, ponudit ćemo pojmovne distinkcije između multidisciplinarnosti, interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti. Konačno, integriranje spoznaja povezujemo s procesom socijalnog rada zaključujući da je u fazama definiranja i analiziranja problema njen značaj ponajviše istaknut, dok su tijekom korištenja metoda i izravnog djelovanja značajnije specijalizirane profesionalne metode korištene u skladu s kompetencijama socijalnih radnika.
Konačno, ponuđena su neka daljnja pitanja za promišljanje teme u znanstvenim, praktičnim i edukativnim aspektima profesije.

Keywords

integriranje spoznaja; znanje u socijalnom radu; heteronomni izvori

Hrčak ID:

58881

URI

https://hrcak.srce.hr/58881

Publication date:

20.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.254 *