Review article
https://doi.org/10.20867/thm.12.1.15
DJELOVANJE “BENCHMARKINGA” U MEĐUNARODNOJ EKONOMIJI
Ana Vizjak
; Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, University of Rijeka, Croatia
Romina Alkier Radnić
; Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, University of Rijeka, Croatia
Abstract
Pojam Benchmarking javlja se u međunarodnoj ekonomiji, posebice najrazvijenijih zemalja u relativno novijem vremenu. To je suvremeni ekonomski pojam koji označava poticanje uspješnosti
poslovanja u pojedinim poslovnim radnjama nekog poduzeća, u cilju povećanja njegove konkurentnosti, a vrši se međusobnom suradnjom menadžera s kolegama iz sličnih poduzeća ili drugih poslovnih subjekta, putem međusobnih posjeta, kratkim aktivnim djelovanjem u drugom poduzeću ili drugim oblicima međusobne suradnje, u cilju upoznavanja proizvodnog procesa, ili drugih oblika djelovanja drugog, obično konkurentskog poduzeća. To je u biti jedan vid edukacije visokog menadžerskog kadra u cilju njihova osposobljavanja za postizavanje bolje poslovne učinkovitosti, a sve u cilju ostvarivanja bolje konkurentne sposobnosti njihovih poslovnih
subjekata, poduzeća, kompanija i slično. Taj vid edukacije postao je vrlo cijenjen kod Japanaca tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća, te je doveo do postignuća značajnih rezultata u poslovanju njihovih poduzeća, koja su koristila te modele analitičkog djelovanja.
Primjenom tog modela menadžeri su se upoznavali s poslovanjem konkurentskih poduzeća, te pokušavali na svoja poduzeća primijeniti znanja stečena kod drugih, što je dovelo do znatne učinkovitosti u poslovanju, ali i proizvodnji njihovih poduzeća. Cilj primjene benchmarkinga je otkrivanje unutrašnjih slabosti vlastitog
poduzeća, te spoznavati konkurentske prednosti snažnijih konkurenata. Pri tome se putem analize dobivenih odataka otkriva razina učinkovitosti djelovanja konkurencije.
Keywords
benchmarking; nastanak; primjena; učinkovitost
Hrčak ID:
62028
URI
Publication date:
8.6.2006.
Visits: 3.383 *