Skip to the main content

Review article

Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?

Goran Vojković
Iva Olujić
Neven Grubišić


Full text: croatian pdf 168 Kb

page 887-902

downloads: 1.139

cite


Abstract

Hrvatska unutarnja plovidba proživljava iznimno veliku krizu, koja se samo dijelom može objasniti globalnom recesijom. Dosadašnji pravni model upravljanja lukama, temeljen prvo na strogom sustavu koncesija, a potom na tek nešto liberalnijim odobrenjima ne može sam riješiti brojne nastale probleme. U članku se navode temeljni problemi hrvatskih luka unutarnjih voda, te pokazuje kako je pravni okvir samo jedan od nekoliko instrumenata lučke i prometne politike, te da je vjerovanje kako će organizacijska struktura luka sama riješiti brojne postojeće probleme bilo pogrešno. Razlozi zbog kojih su se hrvatski riječni promet i riječne luke našli u razvojnoj stagnaciji su punu dublji od same administrativno-legislativne razine. Navodi se kako je potrebno da hrvatska lučka politika u odnosu prema riječnim lukama bude u prostoru djelovanja zajedničke europske prometne politike. Zaustavljanje stagnacije i početak novog razvojnog ciklusa hrvatskih luka unutarnjih voda i hrvatske unutarnje plovidbe općenito se ne mogu pokrenuti samo izmjenom upravljačkog modela luka ili promjenom odnosa između lučke uprave i lučkih operatera. U članku se zaključuje kako je potrebno multidisciplinarno razviti novu strategiju razvoja ove prometne grane, a potom, temeljem takve strategije, razvijati i nove pravne modele.

Keywords

unutarnja plovidba; riječne luke; recesija; pravna regulacija; razvoj; Hrvatska

Hrčak ID:

62763

URI

https://hrcak.srce.hr/62763

Publication date:

27.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.378 *