Skip to the main content

Original scientific paper

Sedmi život poljske narodne umjetnosti i obrta (Sažetak)

Ewa Klekot ; Department of Ethnology and Cultural Anthropology University of Warsaw, Poland


Full text: croatian pdf 210 Kb

page 85-85

downloads: 1.788

cite

Full text: english pdf 210 Kb

page 71-85

downloads: 960

cite


Abstract

Poljski paviljon na meunarodnoj izložbi Shanghai Expo 2010 koristio je motiv stiliziranog izrezanog papira
u arhitektonskom dizajnu; na londonskom festivalu dizajna 2009. izložba naziva Mlada kreativna Poljska
(Young Creative Poland) predstavljala je dizajn nadahnut “prirodnim resursima” poljskog dizajna, dakle,
ponovno narodnom umjetnošću i obrtom; i, konačno, 2009./2010. Kraków je slavio “Festiwal Etnodizajnu”
pod pokroviteljstvom Etnografskog muzeja. Ovaj članak istražuje načine na koje je narodna umjetnost
u Poljskoj društveno konstruirana i korištena, kroz analizu zanimanja arhitekata, dizajnera, etnografa i
povjesniara umjetnosti krajem 19./poetkom 20. st. (prva “četiri života“), preko života zaklade “Cepelia“
Narodne republike Poljske, do suvremenih predmeta i dizajna nadahnutih narodnom umjetnošću (šesti i
sedmi život). Očito je kako je društvena konstrukcija narodne umjetnosti u Poljskoj i ostalim zemljama Istočne
i Srednje Europe višeslojna i kompleksna te ovaj članak ne pokušava pokriti cijelo područje već naznačiti
dinamiku i neke od okolnosti tog procesa, vezane za središnje elemente moderniteta, poput primitivizma
i nacionalne ideologije. Članak također analizira trend u poljskom dizajnu u 21. st., nadahnut narodnom
umjetnošću i obrtom, te ulogu etnografskih muzeja u njegovom promicanju.

Keywords

narodna umjetnost; socijalna konstrukcija; nacionalna ideologija; Poljska; etnografski muzej

Hrčak ID:

63180

URI

https://hrcak.srce.hr/63180

Publication date:

22.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.003 *