Professional paper
NASTAVNA SREDSTVA KAO IZVORI LITERARNOG ZNANJA
Marko Ek
; student Hrvatskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek
Abstract
Kako bi se moderna nastava književnosti mogla izvoditi kvalitetnije, treba predstaviti nastavna sredstva koja se koriste u njezinim sadržajima. Naime, riječ je o četirima vrstama nastavnih sredstava koja zauzimaju prostor u različitima fazama nastavnih sati, a to
su: vizualna, auditivna, audiovizualna i tekstovna skupina sredstava. Vizualna skupina nastavnih sredstava najčešće uključuje ilustracije, crteže, knjige i časopise. Ta skupina sredstava uključena je na najvećem broju nastavnih sati, a često se povezuje s auditivnim
nastavnim sredstvima. Tako učenici mogu poslušati radijske emisije s temama vezanim uz književnost, a mogu koristiti i materijale koji su pripremljeni na zvučnim čitankama. Audiovizualna nastavna sredstva zahtijevaju dugotrajnu pripremu i obradu pa se ne koriste
učestalo. Unatoč tome, učenici rado gledaju filmove, posebice ukoliko su prethodno pročitali to ekranizirano književno djelo. Na temelju iskustava tijekom gledanja filma, nastavnici mogu pripremiti niz zanimljivih zadataka za raspravu i analizu čime se bogati učeničko
znanje te mogućnosti zapažanja i uočavanja. Posebnu skupinu nastavnih sredstava ne može se izostaviti, riječ je o tekstovnim nastavnim sredstvima. Smatra se da je ta skupina sredstava
temeljni izvor znanja za daljnje učenje i obradu. Takva su sredstva u nastavu uključena u najvećoj mjeri i potiču na razmišljanje i učenje novih teorijskih pitanja. Sva nastavna sredstva u nastavi književnosti zauzimaju visoko mjesto u njezinu održavanju. Nastavnik postiže
veliki uspjeh ukoliko uspije na jednom nastavnom satu spojiti nekoliko različitih nastavnih sredstava.
Keywords
nastavna sredstva; auditivna nastavna sredstva; vizualna nastavna sredstva; audiovizualna nastavna sredstva; tekstovna nastavna sredstva
Hrčak ID:
63283
URI
Publication date:
6.12.2010.
Visits: 8.124 *