Other
Hodočašće kao faktor lokalnog i regionalnog razvoja - primjer Bosne i Hercegovine
Abstract
Ovaj rad, potaknut snažnim i lako uočljivim rastom zanimanja za hodočašća kao vidom vjerskog turizma u Bosni i Hercegovini, naročito u poslijeratnom razdoblju, provjerava se hipoteza da ovaj vid turizma ima značajan doprinos za lokalni i regionalni razvoj.
Težište pojma stavljamo na vjerski turizam, novi oblik duhovnog marketinga u religijsom sadržaju. Vjerski turizam postaje jedna nova promocija ukupnog razvoja grupnih odnosa te bolja predstava duha u cjelikupnom aksiološkom poimanju života. Bila bi to svojevrsna perspektiva budućeg razvoja društvenog kapitala u inicijativi približavanja i premaštanja razlika. Pred tržiste i konzumente, jedna od perspektiva razvoja premaštajućeg kapitala uz intenciju razvoja međureligijskih i društvenih odnosa, stavlja se marijansko svetište u Međugorju, hodočašća u Podmilačje, Ajvatovicu i etnoturizam i vjerski turzam grada Banja Luka, stara pravoslavnu Crkvu u Sarajevu, još neka tradicionalna muslimanska dovišta, krišćanska svetišta, ortodoksna, katolička i slično. Učinci razvoja lokalnog i regionalnog nivoa mjere se izravno i posredno brojem generiranih radnih mjesta, kao i drugim pokazateljima promjene razine ekonomskog i ukupnog razvoja (infrastruktura, prihod, prometnice, saobračaj i putevi, otvorenost, međureligijski dijalog, učinci u premaštanju razlika, slično).
Keywords
hodočašće; vjerski turizam; lokalni razvoj; regionalni razvoj; socijalni kapital; Bosna i Hercegovina
Hrčak ID:
64411
URI
Publication date:
30.12.2010.
Visits: 2.849 *