Skip to the main content

Preliminary communication

INSTITUCIONALNI UVJETI INTERNACIONALIZACIJE MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA: SLUČAJ SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Dražen Derado


Full text: croatian pdf 406 Kb

page 134-176

downloads: 1.389

cite


Abstract

Suvremene tendencije na međunarodnome tržištu, primarno određene dinamičnim tehnološkim napretkom i novim potrošačkim preferencijama, otvaraju nove mogućnosti internacionalizacije poslovanja malih i srednjih poduzeća. U uvjetima globalizacije i rastućega ekonomskoga integriranja, taj trend postaje neizbježan i zahtijeva odgovarajuće mjere ekonomske politike radi maksimizacije pozitivnih netoučinaka. Polazeći od teorijskih i empirijskih spoznaja o razvojnim ograničenjima malih i srednjih poduzeća, i prepreka njihovoj uspješnoj integraciji na međunarodno tržište, autor u ovome radu, na primjeru Splitsko-dalmatinske županije objašnjava uvjete internacionalizacije regionalnoga gospodarstva i ukazuje na važnost kvalitetne poduzetničke infrastrukture, koja je u ranoj fazi internacionalizacije primarno usmjerena na stvaranje uvjeta za gospodarski rast i razvitak, a tek u kasnijoj fazi na jačanje međunarodnih konkurentskih pozicija maloga gospodarstva.

Keywords

mala i srednja poduzeća; međunarodna trgovina; komparativne prednosti (RCA); regionalna ekonomija; Hrvatska

Hrčak ID:

67211

URI

https://hrcak.srce.hr/67211

Publication date:

20.4.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.868 *