Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

INSTITUCIONALNI UVJETI INTERNACIONALIZACIJE MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA: SLUČAJ SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Dražen Derado


Puni tekst: hrvatski pdf 406 Kb

str. 134-176

preuzimanja: 1.384

citiraj


Sažetak

Suvremene tendencije na međunarodnome tržištu, primarno određene dinamičnim tehnološkim napretkom i novim potrošačkim preferencijama, otvaraju nove mogućnosti internacionalizacije poslovanja malih i srednjih poduzeća. U uvjetima globalizacije i rastućega ekonomskoga integriranja, taj trend postaje neizbježan i zahtijeva odgovarajuće mjere ekonomske politike radi maksimizacije pozitivnih netoučinaka. Polazeći od teorijskih i empirijskih spoznaja o razvojnim ograničenjima malih i srednjih poduzeća, i prepreka njihovoj uspješnoj integraciji na međunarodno tržište, autor u ovome radu, na primjeru Splitsko-dalmatinske županije objašnjava uvjete internacionalizacije regionalnoga gospodarstva i ukazuje na važnost kvalitetne poduzetničke infrastrukture, koja je u ranoj fazi internacionalizacije primarno usmjerena na stvaranje uvjeta za gospodarski rast i razvitak, a tek u kasnijoj fazi na jačanje međunarodnih konkurentskih pozicija maloga gospodarstva.

Ključne riječi

mala i srednja poduzeća; međunarodna trgovina; komparativne prednosti (RCA); regionalna ekonomija; Hrvatska

Hrčak ID:

67211

URI

https://hrcak.srce.hr/67211

Datum izdavanja:

20.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.840 *